Które lampy wysiadają częściej - preampu czy końcówki mocy?

porady, zapytania itp.

Moderator: mods

Które lampy wysiadają częściej - preampu czy końcówki mocy?

Postautor: Wojtek Młynarczyk » listopada 17, 2011, 11:26 pm

Od jakiegoś czasu miałem wrażenie, że piec mi nie brzmi jak nalezy, ale nie umiałem tego zdefinować. Dziś na próbie wreszcie usłyszałem co się dzieje: gra nierówno. Jedne dźwięki ciszej, drugie glośniej, a całość jakaś taka skrzecząca. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że przyczyn może być "fufcyś" plus jedna, chociażby uaktywnia się jakiś zimny lut (oby nie), ale przyszło mi do głowy, że może najzwyczajniej w świecie siadają któreś lampy. Właśnie sobie uświadomiłem, że ciągną już 3-4 lata. Nie znam się na elektronice, nie wiem czy do dużo czy mało (użytkowanie pieca: 2-3 w tygodniu kilka godzin per okazja). Jestem też świadom, że nikt mi na odległość nie postawi diagnozy, nie w tym rzecz: pytam po prostu o Wasze doświadczenia: które lampy padają prędzej? Preampowe 12AX7/12AU7 czy 6V6 końcówki mocy? Pierwsze mam RFT, drugie to groove tubes.
"Jeśli blues jest łatwą muzyką, to dlaczego tak niewielu go dzisiaj gra?" - B.B. King
Awatar użytkownika
Wojtek Młynarczyk
blueslover
blueslover
 
Posty: 746
Rejestracja: listopada 30, 2007, 1:09 pm
Lokalizacja: Budapeszt

Postautor: leszekblues » listopada 18, 2011, 2:20 am

koncówy
leszekblues
 

Postautor: Paweł Stomma » listopada 18, 2011, 7:47 am

Tak, końcówki. :)
Objawy, które opisujesz mogą jednak, wg. mnie świadczyś np., jeżeli dobrze rozumiem, że trzeba ustawić prąd do tych lamp. Może sie rozregulował? To wtedy brzmi tak trochę, jak zniekształcenia fazowe. Ale mogą to być lampy z preampu też. Tak, czy inaczej, trzeba do magika. Ale jedną rzecz możesz zrobić sam. Wyjąć każdą lampę, potrząsnąć i posłuchać, czy nie dzwoni siatka, to też może dawać takie objawy.
Dont you step on my blue suede shoes.
You can do anything but lay off of my blue suede shoes

https://www.facebook.com/Breakmaszyna