Wpływ na brzmienie wzmacniacza mają nie tylko same wartości pojemności ale tez materiał z którego wykonany jest kondensator.
Dlaczego w określonym miescu we wzmacniaczy lampowym do gitary zastosowano.taki kondensator a nie inny
Wg. specjalnych zamierzeń konstruktora
używa się kilka rodzajów.
Polipropylenowe - wpływ na brzmienie dość spory , tłumione są najwyższe cżęstotliwośći , brzmeinie się ociepla i i traci swoja przezroczystośc ,
metalowe - dosyć dobrze przenoszą niskie tony , lekko tłumią najwyższe częstotliwości , środkowe częstotliwości przedostają sie jaskrawie .
Foliowe - jedne z najbardziej popularnych i używanych we wzmacniaczach lampowych , praktycznie przenoszą całość pasma nie modelując , spisują się świetnie na pierwszym stopniu wzmacniacza i za inwerterem
Ceramiczne - chyba najlepsze do brzmień gdzie uwypuklamy najwyższe częstotliwości , słabsze przenoszenie dołu , niska tendencja do mulistego brzmienia , wspaniałe przenoszenie środka pasma , najlepiej nadają się w filtrach podbijających góre i środek pasma wzmacnaicza .
Tantalowe - pracuja zwykle w filtrach katodowych , od zwykłych eletrolitów róznia sie super przenoszeniem i podbijaniem górnych częstotliwości ,między innymi dlatego użyte sa w barwie tonu abz jeszcze bardziej subtelnie uwzpulić to czym gra ten stombox w ibanezach Ts808 i całej rodzinie
Własciwości te odnoszą się także do kondensatorów w stompboxach i innych urządzeniach analogowych do gitary .
W zależności co chcemy skroić używamy pomiędzy stopniami , na katodach i anodach , wpinanych w masę a siatkę określonych kondensatorów które mają różne właściwości , szczególnie mocno mające wpływ na brzmienie w pierwszym stopni wzmacniacza jak równiez regulacji barwy tonu ,ogólnie dla ścisłości to całość